Warning: The magic method RestrictCategories::__wakeup() must have public visibility in /customers/5/2/3/indreaustsio.no/httpd.www/wp-content/plugins/restrict-categories/restrict-categories.php on line 59 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/5/2/3/indreaustsio.no/httpd.www/wp-content/plugins/restrict-categories/restrict-categories.php:59) in /customers/5/2/3/indreaustsio.no/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1673 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/5/2/3/indreaustsio.no/httpd.www/wp-content/plugins/restrict-categories/restrict-categories.php:59) in /customers/5/2/3/indreaustsio.no/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1673 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/5/2/3/indreaustsio.no/httpd.www/wp-content/plugins/restrict-categories/restrict-categories.php:59) in /customers/5/2/3/indreaustsio.no/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1673 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/5/2/3/indreaustsio.no/httpd.www/wp-content/plugins/restrict-categories/restrict-categories.php:59) in /customers/5/2/3/indreaustsio.no/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1673 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/5/2/3/indreaustsio.no/httpd.www/wp-content/plugins/restrict-categories/restrict-categories.php:59) in /customers/5/2/3/indreaustsio.no/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1673 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/5/2/3/indreaustsio.no/httpd.www/wp-content/plugins/restrict-categories/restrict-categories.php:59) in /customers/5/2/3/indreaustsio.no/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1673 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/5/2/3/indreaustsio.no/httpd.www/wp-content/plugins/restrict-categories/restrict-categories.php:59) in /customers/5/2/3/indreaustsio.no/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1673 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/5/2/3/indreaustsio.no/httpd.www/wp-content/plugins/restrict-categories/restrict-categories.php:59) in /customers/5/2/3/indreaustsio.no/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1673 {"id":1156,"date":"2017-01-27T13:03:49","date_gmt":"2017-01-27T12:03:49","guid":{"rendered":"http:\/\/indreaustsio.no\/?p=1156"},"modified":"2017-01-27T13:03:49","modified_gmt":"2017-01-27T12:03:49","slug":"steinblokker-store-som-hus","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/indreaustsio.no\/2017\/01\/27\/steinblokker-store-som-hus\/","title":{"rendered":"Steinblokker store som hus"},"content":{"rendered":"
\"St\u00f8rste
St\u00f8rste utfordringa. Oppi her er det slepper, store som hus, og vegvesenet er redd for at heile vegbana rasar ut n\u00e5r ein skal sprengja seg ned 35 meter. N\u00e5r stengjeperioden er over rundt 1. april, skal vegen atter vera k\u00f8yrande, sj\u00f8lv om noverande veg forsvinn.<\/figcaption><\/figure>\n

Steinblokker s\u00e5 store som hus \u2013 20-30 meter rett over vegbana –\u00a0 som p\u00e5 si side har sv\u00e6rt d\u00e5rleg fundament. Det er hovudgrunnen til at riksveg 13 vert stengd i fem nye veker fr\u00e5 27. februar.<\/strong><\/p>\n

Av Johannes H. Sekse<\/p>\n

Truleg er det ein del resignasjon som gjorde at det var ein del f\u00e6rre som m\u00f8tte for \u00e5 f\u00e5 informasjon om rassikringsprosjektet Deildo p\u00e5 Sekse tysdag, enn sist. Men temperaturen var langt h\u00f8gare.<\/p>\n

Dagleg leiar i entrepren\u00f8rfirmaet Contexo, Knut Brusletto, var ein av dei som forklarte bakgrunnen for at ein ikkje kjem forbi ei ny lang stengjing. For \u00e5 ta ned det 35 meter h\u00f8ge partiet ute mot Geithamrane, m\u00e5 ein dela det opp i tre omganar. Og ein har ikkje garanti for at vegen vert st\u00e5ande, eller om han ryk med.<\/p>\n

For \u00e5 vera sikre p\u00e5 at ein har k\u00f8yrande veg etter nedsprengjinga, treng ein fem veker.<\/p>\n

\"Inge
Inge Haustveit – HMS-ansvarleg.<\/figcaption><\/figure>\n

Tryggleiken kjem framfor alt anna \u2013 b\u00e5de for dei som arbeider der, og trafikkantane, understreka mellom andre Inge Haustveit, som er regionalr\u00e5dgjevar for HMS og Bergsprenging for heile Vestlandet.<\/p>\n

S\u00f8lv om fjellgrunnen har litt ulik samansetjing i s\u00f8r og i nord i det tre km lange anleggsomr\u00e5det, har det ein ting til felles. Det er uvanleg utfordrande. Bak den berykta Osten, viste det seg at fjellet var end\u00e5 verre. Til vanleg kjem ein til betre fjell til lenger inn ein kjem. \u00a0Her er det omvendt.<\/p>\n

\"Overraska
Overraska geolog – Harald Hauso<\/figcaption><\/figure>\n

Kor langt ein m\u00e5 inn f\u00f8r det vert betre fjell, visste knapt \u00abGudane\u00bb, sa geolog Harald\u00a0 Hauso, som kalla Osten for sukkerbitfjell med mykje slepper. Her er sprekker b\u00e5de med fall innover, og som lagar overheng og ut mot fjorden, og slepper som hallar innover med fare for utgliding.<\/p>\n

\u00abMe visste det var d\u00e5rleg, men. Ja! Eg er overraska, sa han p\u00e5 direkte sp\u00f8rsm\u00e5l<\/p>\n

\u00abN\u00e5r realiteten er slik han er, hadde me ikkje noko anna val enn det som er gjort. Lang tunnel ville nok vorte veldig lang\u00bb, sa han og avviste det som noko alternativ.<\/p>\n

\"Ordstyrar
Ordstyrar og prosjektleiar, Terje Dagsetad fraus ikkje direkte under den oppheta sp\u00f8rjerunden p\u00e5 slutten.<\/figcaption><\/figure>\n

Prosjektleiar Terje Dagestad karakteriserte det heile som det mest kompliserte veganlegget p\u00e5 heile Vestlandet.<\/p>\n

Litt utom elva Deildo er det eit parti med fjell som er s\u00e5 laust at du kan \u00abgarva det ut for hand\u00bb, sa Hauso. Her har entrepren\u00f8ren bora inn totalt 15 km med stag p\u00e5 ei strekkje p\u00e5 berre 500 meter!<\/p>\n

B\u00e5de Hauso, Haustveit, Brusletto, byggjeleiar Terje Nesse og sj\u00f8lvaste seksjonssjef for Voss og Hardanger, Lars \u00d8yre, bad om forst\u00e5ing for at dette tek tid og at dei er n\u00f8ydde til \u00e5 ha ei ny totalstengjing.<\/p>\n

\"Lars
Lars \u00d8yre vil fylgja opp ein del av kritikken men ikkje im\u00f8tekoma krav om erstatning.<\/figcaption><\/figure>\n

Det skjer fr\u00e5 m\u00e5ndag 27. februar til ut mars m\u00e5nad. Opplegget vil verta som sist \u2013 med gratis b\u00e5trute og ekstra ferjeavgangar. Men nokon komppensasjon for ekstrautgifter ville ingen gje \u2013 bortsett fr\u00e5 at b\u00e5ten er gratis.<\/p>\n

\u00c5 erstatta \u00f8ydelagde bilar p\u00e5 grunn av holete veg eller betonglsam, vart heller ikkje im\u00f8tekome. Men ein tok kritikk p\u00e5 at vegen har vore til dels sv\u00e6rt holete.<\/p>\n

-Det skal han ikkje vera, sa b\u00e5de Dagestad og \u00d8yre, som bedyra at dei skulle skjerpa inn krava om det.<\/p>\n

Det vart elles oppmoda om at trafikkdirigentane burde vera flinkare til \u00e5 stua og plassera bilane i k\u00f8en, slik at det g\u00e5r kortare tid n\u00e5r ein opnar. No har det g\u00e5tt opp i eit kvarter berre \u00e5 f\u00e5 forbi k\u00f8en fr\u00e5 den eine sida, vart det hevda.<\/p>\n

Det vil ikkje minst vera viktig til sommaren att, d\u00e5 det er mykje st\u00f8rre trafikk.<\/p>\n

\"Dag
Dag Frode Opeddal og Tor Eivind Osmo var mellom dei hardaste kritikarane, og slett ikkje n\u00f8gde med alt som var sagt og gjort.<\/figcaption><\/figure>\n

Det kom og eit par \u00abhaglbyer\u00bb om tilh\u00f8ve med manglande toalett, for d\u00e5rleg og misvisande informasjon og skilting. Slik det var sist opplevde ein at mellom anna utanlandske trailersj\u00e5f\u00f8rar m\u00e5tte rygga fleire kilometer for \u00e5 snu.<\/p>\n

Det vart etterlyst blinkande ljos og informasjon p\u00e5 engelsk p\u00e5 ein del strategiske stader. Noko er gjort, men det er ikkje alltid s\u00e5 godt n\u00e5r blinkljosa vert stolne, sa Terje Dagestad. Til og med ei lykt som var sveist fast, hadde nokon skrudd innmaten ut av.<\/p>\n

Gisle R\u00f8ynstrand peika p\u00e5 manglande sikring langs kaien p\u00e5 B\u00f8rve, og at det m\u00e5tte koma p\u00e5 plass. Han hadde etterlyst det f\u00f8r, utan at det hadde hjelpt. Og han m\u00e5tte ta litt ekstra i denne gongen og, f\u00f8r det vart bekrefta at det skulle skje.<\/p>\n

\"N\u00e5r
N\u00e5r vegen opnar rundt 1. april, etter fem vekers full stengjing, skal denne 35 meter h\u00f8ge fjellknausen vera senka til vegh\u00f8gd. B\u00f8rvehovden i bakgrunnen, litt innom andre enden av anleggsomr\u00e5det.<\/figcaption><\/figure>\n

Grunnen til at ein ikkje stengjer vegen alt no, er at det m\u00e5 gjerast ein del f\u00f8rearbeid f\u00f8r dei kan g\u00e5 i gang med \u00e5 sprengja det h\u00f8ge partiet i nord. Det skal mellom anna lagast s\u00e5kalla pilotvegar for \u00e5 koma opp med maskiner og utstyr. Og s\u00e5 skal det sikrast ein god del.<\/p>\n

Som i fjor vert det og heilt ope i tre veker til sommaren. Og sommaren etter, skal det st\u00e5 fram ein vel 3 km ny, breiare og ikkje minst sikrare veg.<\/p>\n

 <\/p>\n